7/07/2013

SERNIK Z RICOTTĄ I JAGODAMI



180g herbatników
100g masła
3 jajka
120g cukru
250g ricotty
250g mascarpone
1 łyżka mąki tortowej
opakowanie cukru wanilinowego
1 cytryna
słoiczek dżemu jagodowego
* * *

Herbatniki kruszymy i mieszamy z rozpuszczonym w kąpieli wodnej masłem.
Otrzymaną masę wykładamy na blaszkę pokrytą papierem do pieczenia.
Wstawiamy do lodówki.

Żółtka mieszamy z cukrem.
Dodajemy ricottę, mascarpone, mąkę, cukier wanilinowy, startą skórkę z cytryny.
Na koniec dodajemy ubitą pianę z białek.
Gotową masę wykładamy na przygotowany wcześniej z herbatników i masła spód.

Sernik pieczemy przez ok. 30 minut w temperaturze 190°C.

Po upieczeniu smarujemy wierzch sernika dżemem jagodowym.


Przepis zaczerpnięty z książki "Mamma Mia" autorstwa Cristiny Bottari. 

17 komentarzy:

  1. Ciekawe podanie :) ja ostatnio robiłam mascarpone w pucharkach- trochę mniej pracochłonne- na leniwe dni :) Ale takie podanie zdecydowanie wygląda apetyczniej! pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. W takim razie też chcę posmakować niebiańskiego sernika:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Prezentuję się obłędnie, myślę, ze smakuje jeszcze lepiej niż wygląda ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonymous8/7/13 04:26

    wygląda pysznie, a smakuje obłędnie! koniecznie musicie spróbować - z pewnością podbije wasze serca...w moim przypadku tak się stało :) PY-CHO-TKA!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniały serniczek! Z jagodami, aż mi ślinka cieknie! A my jeszcze w tym sezonie jagód nie jedliśmy :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Genialne połączenie. :) Jestem na tak! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. pysznie wygląda :) Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonimowy23/9/15 03:19

    Wracam do tego przepisu regularnie :-) sernik jest przepyszny, cała rodzina się zajada :-) ciężko uwierzyc, ze jest tak prosty do zrobienia :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Anonimowy23/5/16 14:32

    mozna do masy dodac puree z jagod?

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly