7/13/2013

CIASTO "PRAWIE-TEŚCIOWEJ"




Ciasto
    300g bardzo miękkiego masła
    500g cukru
    4 jajka
    350g mąki pszennej
    75g kakao (przesianego)
    2 łyżeczki proszku do pieczenia
    2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
    125 ml mleka (koniecznie o temperaturze pokojowej!)
    125 ml wrzątku
    sok i drobno otarta skórka z pomarańczy
    120g drobno posiekanych orzechów plus trochę do posypania

    Polewa

    200g gorzkiej czekolady
    250 ml śmietany 30%

      * * *

      Wszystkie składniki miksujemy, według zapisanej kolejności 
      (z wyjątkiem dodatkowych orzechów do posypania).
      Gotową masę przelewamy do okrągłej formy o średnicy 25cm, wyłożonej papierem do pieczenia.
      Pieczemy ciasto w temp. 180°C przez ok. 70 minut.
      Przed wyjęciem ciasta z piekarnika, sprawdzamy patyczkiem, czy jest już gotowe.

      Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej.
      W garnuszku zagotowujemy śmietanę, którą następnie dodajemy do czekolady.
      Całość mieszamy do uzyskania gładkiej i lśniącej konsystencji.

      Polewę rozprowadzamy grubą warstwą na ostudzonym cieście.
      Posypujemy posiekanymi orzechami.

      Przepis zaczerpnięty z książki "Na każdą porę. Rok w przepisach" autorstwa Sophie Dahl.

      18 komentarzy:

      1. też zaintrygowała mnie nazwa, pozdrawiam

        OdpowiedzUsuń
      2. Mam obie jej książki i każdy przepis jaki do tej pory zrobiłam, był świetny. Cieszę się, że trafiłam na opinię o tym cieście, bo go jeszcze nie próbowałam, a Ty bardzo zachęcasz :))

        OdpowiedzUsuń
        Odpowiedzi
        1. Wypróbuj koniecznie! Naprawdę warto :)

          Pozdrawiam!

          Usuń
      3. Wygląda na całkiem proste, a przy tym bardzo apetyczne! :) Chętnie wypróbuję! Ściskam :)

        OdpowiedzUsuń
        Odpowiedzi
        1. Jest dokładnie takie, jak opisałaś :)

          Pozdrawiam! :)

          Usuń
      4. Ciasto zapowiada się naprawdę smacznie! :)Pozdrawiam

        OdpowiedzUsuń
        Odpowiedzi
        1. Jest naprawdę obłędne :)

          Ściskam cieplutko!

          Usuń
      5. Ciasto wygląda baaardzo apetycznie. A książki Sophie są na prawdę świetne :)

        OdpowiedzUsuń
        Odpowiedzi
        1. To prawda - przepisy Sophie są naprawdę genialne :)

          Ściskam cieplutko!

          Usuń
      6. Uwielbiam książki Sophie, zdjęcia są cudowne i też często zastanawiam się czy uda mi się osiągnąć równie dobry efekt w kuchni :) jak widać na załączonym obrazku przepisy się sprawdzają.

        OdpowiedzUsuń
        Odpowiedzi
        1. Też się nad tym zastanawiałam, kiedy dostałam tę książkę, ale już po wypróbowaniu pierwszego przepisu wiedziałam, że o taki efekt naprawdę nietrudno :)

          Usuń
      7. Zjadłoby się kawałek takiego ciacha na pocieszenie w takie szare dni.

        OdpowiedzUsuń
      8. Ciasto wygląda smakowicie ale ... 500g cukru - to zdecydowanie zbyt dużo!
        Pozdrawiam :)

        OdpowiedzUsuń
        Odpowiedzi
        1. Ciasto jest bardzo duże (wyrośnięte), stąd spora ilość wszystkich składników.
          Potrzeba naprawdę niemałej miski, żeby nic się nie wylało ;)

          Usuń
      9. Czyżby nie podobało się ze napisałam o zabójczej ilości cukru i dlatego nie ukazał się mój komentarz?

        OdpowiedzUsuń
        Odpowiedzi
        1. Komentarz, jak widzisz, ukazał się - trzeba chwili cierpliwości :)
          ...i wierz mi: ilość cukru nie jest zabójcza :)

          Pozdrawiam!

          Usuń

      Printfriendly