10/18/2014

CYTRUSOWE CIASTO RACHEL KHOO



4 jajka
250g cukru pudru
250g mąki
szczypta soli
skórka starta ze sparzonej cytryny i pomarańczy
1 łyżeczka proszku do pieczenia
250g roztopionego i ostudzonego masła 

* * *

Żółtka oddzielamy od białek.
Białka ubijamy na sztywną pianę z połową cukru pudru.
W drugiej misce ubijamy żółtka z resztą cukru na jasną i puszystą masę.

W innej misce mieszamy mąkę, sól, skórkę cytrynową i pomarańczową oraz proszek do pieczenia.
Całość wsypujemy do masy żółtkowej.

Wlewamy roztopione masło, delikatnie mieszając, aż składniki się połączą.
Następnie, ostrożnie mieszając, dodajemy pianę z białek.

Gotową masę przekładamy do formy posmarowanej uprzednio masłem i oprószonej mąką.
Ciasto pieczemy w temp. 180°C przez ok. 35-40 minut.

Przepis zaczerpnięty z książki "Mała paryska kuchnia" Rachel Khoo

6 komentarzy:

  1. Lubię przepisy Rachel Khoo, ja robiłam w maju jej serniczek z pieczonym rabarbarem. Miałam problemy z kupieniem odpowiedniej podpuszczki, ale to ciasto wydaje się się super fajne i łatwe do zrobienia;)) Pozdrawiam www.drinkeatlive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. ajć, aż mi ślinka pociekła tak apetycznie wygląda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dziwię Ci się ;-) Wypróbuj koniecznie!

      Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Mmm, wygląda kusząco :) Tak domowo :)

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly